فنی و مهندسی
loading...

فایلمس یوت

فایلمس دات کام
بازدید : 449
پنجشنبه 7 اسفند 1399 زمان : 0:02
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد

هدف از این پایان نامه طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سدمی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 133
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد

چکیده:
استفاده از مصالح بتنی در دیوارهای آب بند سدها با توجه به نفوذپذیری بسیار اندک آنها و تحمل گرادیان هیدرولیکی بالای ناشی از زهاب تحت الارضی، از دیرباز مد نظر بوده است. استفاده از بتن معمولی با مدول الاستیسیته بالا نسبت به مصالح محیط اطراف، مشکلاتی از جمله شکننده بودن دیوار آب بند تحت تاثیر تنش های دینامیکی را در پی خواهد داشت. جهت حل این مشکل افزودن درصد معینی از خاک رس (بنتونیت) به مصالح بتن پلاستیک باعث کاهش سختی بتن و نیز کاهش ضریب ارتجاعی بتن و افزایش شکل پذیری بتن می شود. افزودن بنتونیت (خاک رس، گل حفاری) باعث کاهش احتمال بوجود آمدن شکست هیدرولیکی و ترک خوردگی می شود.
دیوار آببند بتن پلاستیک به دلیل داشتن خاصیت نفوذپذیری کم، رفتار پلاستیک و خاصیت شکل پذیری مشابه خاک مجاور، یکی از شیوه های متداول در کاهش نفوذپذیری پی سدهای خاکی است . در طرح اختلاط بتن پلاستیک علاوه بر معیار مقاومت فشاری، شکل پذیری (مدول الاستیسیته ) و نفوذپذیری به عنوان دو عامل مهم تر در طرح اختلاط باید مد نظر قرار گیرند . .با توجه به هم جهت نبودن تغییرات سه عامل ذکر شده، همچنین محدود بودن مدول الاستیسیته بتن پلاستیک، و اضافه شدن یک عنصر جدید به نام بنتونیت که بر اساس نتایج آزمایشها هر گونه تغییر در وزن آن هر سه عامل فوق را تحت تأثیر قرار میدهد، طرح اختلاط بتن پلاستیک در مقایسه با بتن سازه ای از حساسیت بیشتری برخوردار است .
کلمات کلیدی:

بتون پلاستیک

دیواره آب بند

روشهای طرح اختلاط

طرح كرخه و دیوار آب بند آن

روشهای اجرایی دیواره آب بند

مقدمه:
همانگونه که گفته شد یکی از روش های کلی کاهش تراوش از پی آنست که خندقی -ترانشه ای را در پی سد تا لایه نفوذ ناپذیر حفر کرد وآنرا با مواد نفوذ ناپذیر پر کرد این مواد نفوذ پذیر میتواند مخلوط خاک و بنتونیت یا مخلوط سیمان و بنتونیت یا بتون پلاستیک باشد. بتون پلاستیک از سیمان،بنتونیت مصالح دانه ای وآب تشکیل شده است.بتون پلاستیک ناتراوایی خوبی دارد ومقاومت چندین مرتبه بیشتر از خاک دارد واین خصوصیات رفتاری ویژه ای به بتون پلاستیک میدهد.
شکل پذیری بالا که با بتون معمولی نمیتوان به آن رسید و مقاومتی که با دیواره از جنس خاک نمیتوان به این رسید و این نتایج موفق بدون کاهش آب بندی بدست میآید. بطور مثال برای جاهایی که اضافه بار زیادی وجود دارد.مانند وزن یک سد یا وقتی که فشار هیدرولیکی زیادی ایجاد میشود(بتون پلاستیک انتخاب خوبی است وبطور کلی میتوان گفت در جایی که مقاومت زیادی مورد انتظار باشد یا به عکس در جائیکه مواد نرم اطراف دیواره فشرده میشوند و به تغییر شکل مقاوم بماند وترک نخورد.امروز با توسعه تکنیک حفاری هزینه های ساخت دیواره آب بنداز جنس بتون پلاستیک کاهش یافته است و مشکلات اجرایی نظیر انحراف دیواره ها نیز کم شده اند.
دو فصل اول رساله شامل بررسی ادبیات موضوع است.
فصل سوم: به روشهای طرح اختلاطو شرح آزمایشات انجام شده می پردازد.
فصل چهارم: به بررسی ویژگیهای طرح کرخه می‌پردازد.
فهرست
مقدمه: 1

فصل اول:توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند3

1-1 عمومی 5
1-2- توصیف مواد تشکیل دهنده بتون پلاستیک 6
1-2-1- سیمان 7
1- 2-2- بنتونیت 7
1- 2-3-مصالح دانه‌ای 9
1-2-4- آب مصرفی 10
1-2-6- پرکننده ها 11

1-3 روشهای اجرایی دیواره آب بندبتون پلاستیک 12

1-3-1- عمومی 12

1- 3-2-روش اجرایی پیوسته دیواره آب بند13

1-3-3- روش اجرایی ناپیوسته دیوار آب بند بتون پلاستیک 14

1-3-3-1- آماده سازی محل اجرا(Siteprepration) 14
1-3-3-2- دیوارهای راهنما(Guide Wall) 15
شکل3-1 نمای عمومی اجرای دیواره آب بندبه روش پیوسته 16
1-3-3-3-2- ماسه زدایی(یا تعویض گل) (Desanding) 17
1- 3-3-3-4-بتون ریزی (Concreting) 18

فصل دوم:ویژگیها وخصوصیات بتون پلاستیک 20

2-1- بتون تازه 21
2-1-1- چگالی دوغاب و چگالی بتون پلاستیک تازه 22
2-1-2- کارایی بتون پلاستیک 22
2-1-3- دمای بتون پلاستیک: 23
2-2 خصوصیات رفتاری بتون پلاستیک: 24
منحنی - (1-2) 25
شکل عمومی منحنی رفتاری بتون معمولی 28
کرنش منحنی 5-2 30
2-2-1- مقاومت فشاری بتون پلاستیک ومحلول الاستیسته 32
شکل 8-2 منحنی توسعه مقاومت بتون پلاستیک دیوار 38
شکل2-9 رابطه بین میزان رس- بنتونیت وتنش محدود کننده مقاومت 39
شکل 2-10 رابطه بین میزان رس پنتونیت وتنش محدود کننده مقاومت در حالت5kg/cm2 40
نرخ كرنش 43
2-2-3- نفوذ پذیری : 43
- منافذ وتخلخل در بتون: 45
جدول 2-1 مدت زمان لازم برای قطع ارتباط منافذ موئین بتون با تستهای مختلف آب به سیمان 48
جدول 2-2 کاهش نفوذ پذیری سیمان(با نسبت آب به سیمان7%) 50
3- نسبت آب به سیمان 50
شکل 13-2 رابطه بین نفوذپذیری ونسبت آب به سیمان خمیرسیمان 93 درصد هیدراته شده. 51
- اثربنتونیت بر نفوذ پذیری بتون پلاستیک: 52
2-2-4- پدیده جوشش 53

الف- مشاهدات پدیده جوشش در حین اجرا 53

ب -بررسی پدیده جوشش وکنترل عوامل متعدد 53

ج- زمان جوشش آب 54
د- میزان جوشش آب از پانل: 54
ه- موقعیت جوشش در پانل: 54
ذ- تحلیل پدیده جوشش: 56
2-2-5- شکست هیدرولیکی 59
شکل 14-2 تغیرات آب خروجی در اثر افزایش گرادیان هیدرولیکی 61
2-2-6- سرعت بارگذاری 63

فصل سوم : روشهای طرح اختلاطو شرح آزمایشات انجام شده 68

3-1-1- مقدمه: 69
3-1-2- هدف: 69
3-1-3- اسلامپ: 70
3-1-4- مصالح مصرفی 71
3-1-5- طریقه ساخت نمونه ها 72

3-2-2- آزمایش سرعت بارگذاری: 77

3-2-3-آزمایش مقاومت فشاری و ملول الاستیسیته: 78

3-3-1- نتایج آزمایش تعیین زمان بهینه عمل آوری دوغاب بنتونیت 85

شكل 3-1 اثر زمان عمل آوری دوغاب بنتونیت برمقاومت فشاری بتن پلاستیك 86
شكل 3-2 اثر سرعت بارگذاری برمقاومت فشاری بتن پلاستیك در دو نسبت مختلف B/C 88
شكل 3-3اثر سرعت بارگذاری برمدول الا ستیسیته بتن پلاستیك در دونسبت مختلف B/C 88
شكل 3-4)رابطه لگاریتم سرعت بارگذاری و مقاومت فشاری بتن پلاستیك در دونسبت مختلف B/C 88
3-3-3- نتایج آزمایش مقاومت فشاری مدول الا ستیسیته 90
شكل 3-7 نسبت بنتونیت به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 2/0=B/C 91
B/C=0.3 92
شكل 3-8 نسبت آ به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 3/0=B/C 92
شكل 3-9 نسبت آب به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 4/0=B/C 92
شكل 3-10 نسبت آب به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 5/0=B/C 92
شكل 3-11 نسبت آب به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 6/0=B/C 93
B/C=0.2 93
شكل 3-12 اثر نسبت آب به سیمان مدول الا ستیسیته بتن پلاستیك با نسبت 2/0=B/C 93
شكل 3-13 اثر مقدار سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 1/0=B/C 94
- روند توسعه مقاومت بتن پلاسیتك 95
توسعه مقاومت بتن در طول زمان 96
3-3-4- نتایج آزمایش نفوذپذیری 97
شكل 3-16 )اثر نسبت B/C برنفوذپذیری بتن پلاستیك kg/cm2 150=مقدار سیمان 98
شكل 4-17اثر مقدار بر نفوذپذیری بتن پلاستیك با نسبت 6/0= B/C 100
3-4-2- بررسی روش ACI برای طرح مخلوط بتن معمولی 101
شكل 3-18 روندتعیین طرح اختلاط بتن معمولی به روش ACI 102
شكل 3-19 روند تعیین طرح اختلاط بتن پلاستیك 103

فصل چهارم :ویژگیهای طرح كرخه و دیوار آب بند آن 120

4-1- مقدمه: 121

4-2-وضعیت زمین شناسی پی ساختگاه سدكرخه: 122

I)كنلگومرای بختیاری پائینی: 123
II) كنلگومرای بختیاری بالائی: 123

4-3- مشخصات مكانیكی توده سنگ وتكیه گاههای سد كرخه 124

4-4- ویژگیهای بتن پلاستیك دیواره آب بندسدكرخه 124

نتایج آزمایش های سه محوری روی گل سنگ شماره (2-) [5] 126
- استفاده از بنتونیت تازه (غیراشباع) 127
استفاده از سیمان خشك: 128

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی مشخصه های بتن پلاستیک و روشهای انجام دیواره آب بند آن
فایلمس دات کام
بازدید : 458
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 23:58
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

بررسی مشخصه های بتن پلاستیک و روشهای انجام دیواره آب بند آن

هدف از این پایان نامه بررسی مشخصه های بتن پلاستیک و روشهای انجام دیواره آب بند آنمی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 57
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

بررسی مشخصه های بتن پلاستیک و روشهای انجام دیواره آب بند آن

مقدمه:
فرارآب ذخیره شده در پشت سدهای خاکی از پی سد در صورتیکه کنترل کافی وجود نداشته باشد میتواند باعث خرابی سد شود.تجربه نشان داده است که نشست آب وخوردگی داخلی در پی وبدنه سد بیشترین دلیل ایجاد اشکال وتخریب سدهای خاکی بوده است.در بیشتر از 70% حالت های نارسا در سدهای خاکی مشکل به نبودن کنترل تراوش یا کافی نبودن آن نسبت داده شده است.بیشترین حالت تخریب ناشی از نشست آب در اثر گردایان خروجی آب بوده است که سبب شناوری ذرات خاک درپاشنه سد ودر نتیجه آغاز حرکت ذرات خاک میشود.
برای کنتر ل تراوش از پی سد روش هایی برای کاهش تراوش آب از پی با تلفیق روش هایی جهت هدایت آب وزهکشی بکار میرود.روش های کاهش تراوش شامل این موارد است:
جداکننده ها-یا دیواره های ترانشه ای، بتون نفوذ ناپذیر بالادست،دیافراگم ها ی بتونی جداکننده هایی از جنس گل و پرده های تزریق.روش های زهکشی وهدایت آب که به همراه فیلتر(صافی) بکار میرودو شامل این موارد هستند:
پتوهای زهکشی ، چاه های فشارشکن وترانشه های زهکشی.
شرایطی که نوع وسیله کنترل تراوش را تعیین میکند به قرار زیر هستند:عمق پی ، طبیعت لایه های پی و مواد تشکیل دهنده آن شامل نفوذ پذیری لایه ها وکاهش تراوش مورد نیاز مزیت نسبی روش ها از نظر اقتصادی و میزان خطر پذیری(RISK) که تحت تاثیر عواملی نظیر ارتفاع سد و خطرات پس از شکسته شدن سد است.
همانگونه که گفته شد یکی از روش های کلی کاهش تراوش از پی آنست که خندقی -ترانشه ای را در پی سد تا لایه نفوذ ناپذیر حفر کرد وآنرا با مواد نفوذ ناپذیر پر کرد این مواد نفوذ پذیر میتواند مخلوط خاک و بنتونیت یا مخلوط سیمان و بنتونیت یا بتون پلاستیک باشد. بتون پلاستیک از سیمان،بنتونیت مصالح دانه ای وآب تشکیل شده است.بتون پلاستیک ناتراوایی خوبی دارد ومقاومت چندین مرتبه بیشتر از خاک دارد واین خصوصیات رفتاری ویژه ای به بتون پلاستیک میدهد.شکل پذیری بالا که با بتون معمولی نمیتوان به آن رسید و مقاومتی که با دیواره از جنس خاک نمیتوان به این رسید و این نتایج موفق بدون کاهش آب بندی بدست میآید. بطور مثال برای جاهایی که اضافه بار زیادی وجود دارد.مانند وزن یک سد یا وقتی که فشار هیدرولیکی زیادی ایجاد میشود(بتون پلاستیک انتخاب خوبی است وبطور کلی میتوان گفت در جایی که مقاومت زیادی مورد انتظار باشد یا به عکس در جائیکه مواد نرم اطراف دیواره فشرده میشوند و به تغییر شکل مقاوم بماند وترک نخورد.امروز با توسعه تکنیک حفاری هزینه های ساخت دیواره آب بند از جنس بتون پلاستیک کاهش یافته است و مشکلات اجرایی نظیر انحراف دیواره ها نیز کم شده اند.
کلمات کلیدی:

بتن پلاستیک

دیواره آب بند سد

روشهای اجرایی دیواره آب بند

مزایا و مشخصه های بتن پلاستیک

فهرست مطالب
مقدمه:2

فصل اول:توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند4

1-1 عمومی5

1-2- توصیف مواد تشکیل دهنده بتون پلاستیک6

1-2-1- سیمان6
1- 2-2- بنتونیت7
1- 2-3-مصالح دانه‌ای8
1-2-4- آب مصرفی9
1-2-6- پرکننده ها10

1-3 روشهای اجرایی دیواره آب بندبتون پلاستیک11

1-3-1- عمومی11
1- 3-2-روش اجرایی پیوسته دیواره آب بند11
1-3-3- روش اجرایی ناپیوسته دیوار آب بند بتون پلاستیک12
1-3-3-1- آماده سازی محل اجرا(Siteprepration)12
1-3-3-2- دیوارهای راهنما(Guide Wall)13
شکل3-1 نمای عمومی اجرای دیواره آب بند به روش پیوسته13
1-3-3-3-2- ماسه زدایی(یا تعویض گل) (Desanding)15
1- 3-3-3-4-بتون ریزی (Concreting)15

فصل دوم:ویژگیها وخصوصیات بتون پلاستیک17

2-1- بتون تازه18
2-1-1- چگالی دوغاب و چگالی بتون پلاستیک تازه18

2-1-2- کارایی بتون پلاستیک19

2-1-3- دمای بتون پلاستیک:20

2-2 خصوصیات رفتاری بتون پلاستیک:20
منحنی - (1-2)21
شکل عمومی منحنی رفتاری بتون معمولی24
کرنش منحنی 5-226
2-2-1- مقاومت فشاری بتون پلاستیک ومحلول الاستیسته27
شکل 8-2 منحنی توسعه مقاومت بتون پلاستیک دیوار32
شکل2-9 رابطه بین میزان رس- بنتونیت وتنش محدود کننده مقاومت33
شکل 2-10 رابطه بین میزان رس پنتونیت وتنش محدود کننده مقاومت در حالت5kg/cm234
نرخ كرنش36
2-2-3- نفوذ پذیری :36
- منافذ وتخلخل در بتون:38
جدول 2-1 مدت زمان لازم برای قطع ارتباط منافذ موئین بتون با تستهای مختلف آب به سیمان40
جدول 2-2 کاهش نفوذ پذیری سیمان(با نسبت آب به سیمان7%)42
3- نسبت آب به سیمان42
شکل 13-2 رابطه بین نفوذپذیری ونسبت آب به سیمان خمیرسیمان 93 درصد هیدراته شده.43

- اثربنتونیت بر نفوذ پذیری بتون پلاستیک:44

2-2-4- پدیده جوشش44
الف- مشاهدات پدیده جوشش در حین اجرا44

ب -بررسی پدیده جوشش وکنترل عوامل متعدد45

ج- زمان جوشش آب45
د- میزان جوشش آب از پانل:45
ه- موقعیت جوشش در پانل:45
ذ- تحلیل پدیده جوشش:47
2-2-5- شکست هیدرولیکی49
شکل 14-2 تغیرات آب خروجی در اثر افزایش گرادیان هیدرولیکی51
2-2-6- سرعت بارگذاری53
مراجع:57

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی و تحلیل پلاستیک یک سازه
فایلمس دات کام
بازدید : 497
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 23:55
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون

هدف از این مقاله بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستونمی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 31
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود مقاله مهندسی عمران

بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون

مقدمه
یک ستون مشبک یک نوع عضو فشاری است که از دو عضو مساوی و موازی هم که از هم فاصله دارند تشکیل شده است و این دو عضو به یکدیگر فقط در چند نقطه متصل هستند. این عضوها اغلب در اعضای فشاری سبك و ستونهای سازه های فلزی سبک استفاده می شوند.مقاطع دوبل ناودانی اغلب به عنوان مقاطع ستونهای بست دار استفاده می شوند که به وسیله بستها فقط در چند نقطه به هم متصل می شوند بستها معمولا برای تحمل ممان خمشی و نیروی برشی برابر 2.5 درصد مجموع نیروی محوری برای کل عضو فشاری در هر نقطه از طول آن عضو طراحی میشوند.و این نیروها بین دو بست موازی هم تقسیم می شود وبستها به طور یکنواخت در طول عضو فشاری قرارمی گیرند. به واسطه نیروهای جانبی (باد یا زلزله) ستونهای مشبک بایستی نیروهای جانبی به علاوه نیروی فشاری محوری اولیه را تحمل کنند و به همین دلیل این اعضاء مثل تیرستون رفتار می کنند.
تحقیقات کمی در زمینه رفتار ستونهای مشبک بست دارتحت بارگذاری جانبی انجام شده است. به هر حال تحقیقات قبلی بوسیله بلیچ (Bleich) و تیموشنكو(Timoshnko ) در زمینه رفتار ستون مشبک نشان داده که تغییرشکلهای محوری نسبت به تغییرشکلهای برشی خیلی بیشتر از مقاطع متقاطع است و این کاهش مقاومت بستگی به ابعاد و اتصالات سازه ای دارد. یانگ (Uang) نشان داد که علاوه بر اثر برش اثر توام کمانش کلی و کمانش موضعی بالها درقسمت فاصله بین بستها می تواندمقاومت کمانشی را کاهش دهد گوئل(Goel ) نشان داد که نسبت کمتر عرض به ضخامت می تواند از شدت کمانش موضعی بکاهد و در نتیجه باعث افزایش شکل پذیری و ظرفیت اتلاف انرژی شود.
در طول نیروهای اضافی لرزه ای ستونهای مشبک در معرض کرنشهای فشاری اضافی واقع می شوند و علت این است که نیروهای جانبی همراه با نیروی فشاری محوری با هم عمل می کنند. این تحقیق اثر بستها و اتصالاتشان را بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون بررسی می کند هدف این است که ستون مشبک شکل پذیری طراحی شود که بتواند به ظرفیت کلی پلاستیک مقطع برسد بدون آنکه دچار ناپایداری شود.
این تحقیق بر اساس آزمایش پنج عضو با مقطع دوبل ناودانی بست دار استوار شده است که تحت بارگذاری توام محوری و بارگذاری متناوب قرار گرفته اند و چونکه بازگذاری متناوب اعمال شده است مقاطع دوبل ناودانی بست دار در معرض تغییر شکلهای کششی و فشاری در حضور نیروی فشاری محوری خواهند بود همانطور که در هنگام زلزله انتظار می رود و برای اتصال انتهای اعضاء از صفحه ستون و لچکی استفاده شده است بستهای پای ستون با صفحه ستون و لچکی ها بوسیله جوشکاری متصل شدند.
کلمات کلیدی:

بارگذاری جانبی

رفتار هیسترزیس

ستونهای مشبک بست دار

فهرست مطالب

رفتارهیسترزیس ستون بست دار

تیرستونهای مشبک تحت بارهای متناوب

مقدمه
نمونه های آزمایش
عضو مشبک بست دار مرسوم

ستونهای مشبك با مقطع های دوبل ناودانی اصلاح شده

ستاپ آزمایش و تاریخچه بارگذاری

تاریخچه بارگذاری به صورت تعییرمکان

رفتار کلی نمونه ها
نمونه DCC
نمونه DCM
نمونه DCM
نمونه DCMB
نمونه DCMB
نتایج آزمایش
پاسخ نیروی جانبی – تغییر مکان جانبی

مقایسه رفتار هیسترزیسنمونه ستون I شكل سوم با ستون بست دار معادل آن

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر
فایلمس دات کام
بازدید : 443
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 23:50
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

تحلیل پلاستیک یک سازه

هدف از این پایان نامه تحلیل پلاستیک یک سازهمی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 93
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

تحلیل پلاستیک یک سازه

مقدمه
بحث دربارة حالت جریان خمیری در فلزاتبصورت زیر از طریق درك مستقیم انجام می‌شود: هرگاه نواری از فولاد در نظر گرفته شود كه یك طرف آن درگیره‌ای ثابت شده و بطرف دیگرش نیروی خمشی وارد آید، طرف آزاد خم میگردد. اگر مقدار نیروی وارده زیاد نباشد وقتی نیرو برداشته شود انتهای آزاد نوار بحالت اولیه برگشت خواهد یافت طوریكه هیچگونه تغییر شكل محسوس در نوار باقی نمی‌ماند. هرگاه نیروی وارد به انتهای آزاد بزرگ باشد پس از برداشت نیرو دیگر جسم بحالت اول بر نمی‌گردد ومقداری از تغییر شكل در آن بطور دائم خواهد ماند و گفته می‌شود كه تغییر شكل خمیری در جسم ایجاد گردیده است. منظور ما این نیست كه معلوم كنیم چرا تغییر شكل خمیری در جسم تولید شده است بلكه می‌خواهیم تعیین كنیم كه از نظر عوامل وارد بجسم مانند تنشها- كرنشها- و بارها چه پدیده‌هائی در جسم بوجود آمده است.
بطور خلاصه، حالت خمیری عبارتست از خاصیت اجسام سخت وقتی كه تحت اثر بارهای خارجی تغییر شكل دائمی در آنها ایجاد شود، حالت ارتجاعی یا الاستیسیته عبارتست از خاصیت جسم سخت كه تغییر شكل حاصله در آنها با برداشتن بار از بین رفته و بشكل اول برگشت پیدا كند. در حقیقت تعریف اجسام ارتجاعی كاملاً تصوری می‌باشد زیرا اجسام طبیعی پس از برداشت نیروهای وارده كم و پیش مقداری از تغییر شكل را در خود نگه‌میدارد و لو میزان نیروی موثر آنها كم باشد.برای چنین اجسام ارتجاعی مقدار تغییر شكل تولید شده بقدری كم است كه در اثر بارهای كوچك قابل اندازه‌گیری نیست. بنابراین نظریة پلاستیسیته در حالاتی بكار برده می‌شود كه بارهای وارد جسم بمقداری باشد كه تغییر شكلهای دائمی حاصله در جسم قابل‌ اندازه‌گیری باشد.
نظریة حالت خمیری اجسام را میتوان به دو قسمت تقسیم كرد. در یك قسمت عملیات تغییر فرم دادن فلزات مانند چكش‌كاری- حدیده‌كاری- تزریق- نورد‌كاری و غیره بررسی می‌شود كه در آنها تغییر شكلهای خمیری (پلاستیكی) به مقدار زیاد مشاهده می‌شود.برای این نوع مسائل می‌توان از كرنشهای ارتجاعی صرف‌نظر كرد و فلز را می‌توان خمیری كامل فرض نمود. در قسمت دیگر دسته‌ای از مسائل قرار می‌گیرد كه مقدار كرنشهای خمیری در مقابل كرنشهای ارتجاعی كوچك است این قسمت یا نوع دوم از كرنشها برای طراحان ماشینها و محاسبان سازه‌ها در درجه اول اهمیت است. با توجه فراوانی كه اخیراً روی تقلیل وزن هواپیما- موشكها- كشتی‌های فضائی و نظایر آنها بكار میرود دیگر طراحان این دستگاهها نمی‌توانند ضرائب اطمینان را در سطح بالا در نظر بگیرند و میباید كه حداكثر نسبت بار به وزن را در محاسبات بدست آورند. این نوع محاسبه مطمئناً در ناحیة پلاستیك انجام خواهد شد. حتی در موارد استعمال سادة صنعتی رقابت شدیدی روی كاربرد مصالح و بازده بالاتر وجود دارد.
کلمات کلیدی:

جریان خمیری در فلزات

تحلیل پلاستیک

محاسبه ارتجاعی ساختمانهای فلزی

فهرست مطالب
مقدمه
رفتار خمیری ( پلاستیك)
مقدمه
آزمایشهای مبنائی
آزمایش كشش

نمودار تنش حقیقی كرنش حقیقی

اثرات نرخ كرنش و دما

اثر فشار هیدرواستاتیك عدم قابلیت تراكم

فرضی نمودن نمودارهای تنش و كرنش مدلهای
دینامیكی و سینماتیكی

معادلات فرضی برای منحنی‌های تنش و كرنش

معیار برای تسلیم
مقدمه
مثالهائی از معیارهای تسلیم.

سطح تسلیم فضای تنش‌ها یك وسترگارد

پارامتر تنش لود – اثبات عملی معیارهای تسلیم

سطوح تسلیم ثانوی بارگزاری و باربرداری

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی و تحلیل حالت خمیری در سازه ها
فایلمس دات کام
بازدید : 524
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 23:47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر

هدف از این مقاله بررسی طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیرمی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 31
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود مقاله مهندسی عمران

طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر

مقدمه
یک ستون مشبک یک نوع عضو فشاری است که از دو عضو مساوی و موازی هم که از هم فاصله دارند تشکیل شده است و این دو عضو به یکدیگر فقط در چند نقطه متصل هستند. این عضوها اغلب در اعضای فشاری سبك و ستونهای سازه های فلزی سبک استفاده می شوند.مقاطع دوبل ناودانی اغلب به عنوان مقاطع ستونهای بست دار استفاده می شوند که به وسیله بستها فقط در چند نقطه به هم متصل می شوند بستها معمولا برای تحمل ممان خمشی و نیروی برشی برابر 2.5 درصد مجموع نیروی محوری برای کل عضو فشاری در هر نقطه از طول آن عضو طراحی میشوند.و این نیروها بین دو بست موازی هم تقسیم می شود وبستها به طور یکنواخت در طول عضو فشاری قرارمی گیرند. به واسطه نیروهای جانبی (باد یا زلزله) ستونهای مشبک بایستی نیروهای جانبی به علاوه نیروی فشاری محوری اولیه را تحمل کنند و به همین دلیل این اعضاء مثل تیرستون رفتار می کنند.
تحقیقات کمی در زمینه رفتار ستونهای مشبک بست دارتحت بارگذاری جانبی انجام شده است. به هر حال تحقیقات قبلی بوسیله بلیچ (Bleich) و تیموشنكو(Timoshnko ) در زمینه رفتار ستون مشبک نشان داده که تغییرشکلهای محوری نسبت به تغییرشکلهای برشی خیلی بیشتر از مقاطع متقاطع است و این کاهش مقاومت بستگی به ابعاد و اتصالات سازه ای دارد. یانگ (Uang) نشان داد که علاوه بر اثر برش اثر توام کمانش کلی و کمانش موضعی بالها درقسمت فاصله بین بستها می تواندمقاومت کمانشی را کاهش دهد گوئل(Goel ) نشان داد که نسبت کمتر عرض به ضخامت می تواند از شدت کمانش موضعی بکاهد و در نتیجه باعث افزایش شکل پذیری و ظرفیت اتلاف انرژی شود.
در طول نیروهای اضافی لرزه ای ستونهای مشبک در معرض کرنشهای فشاری اضافی واقع می شوند و علت این است که نیروهای جانبی همراه با نیروی فشاری محوری با هم عمل می کنند. این تحقیق اثر بستها و اتصالاتشان را بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون بررسی می کند هدف این است که ستون مشبک شکل پذیری طراحی شود که بتواند به ظرفیت کلی پلاستیک مقطع برسد بدون آنکه دچار ناپایداری شود.
این تحقیق بر اساس آزمایش پنج عضو با مقطع دوبل ناودانی بست دار استوار شده است که تحت بارگذاری توام محوری و بارگذاری متناوب قرار گرفته اند و چونکه بازگذاری متناوب اعمال شده است مقاطع دوبل ناودانی بست دار در معرض تغییر شکلهای کششی و فشاری در حضور نیروی فشاری محوری خواهند بود همانطور که در هنگام زلزله انتظار می رود و برای اتصال انتهای اعضاء از صفحه ستون و لچکی استفاده شده است بستهای پای ستون با صفحه ستون و لچکی ها بوسیله جوشکاری متصل شدند.
کلمات کلیدی:

بارگذاری جانبی

رفتار هیسترزیس

ستونهای مشبک بست دار

فهرست مطالب

رفتارهیسترزیس ستون بست دار

تیرستونهای مشبک تحت بارهای متناوب

مقدمه
نمونه های آزمایش
عضو مشبک بست دار مرسوم

ستونهای مشبك با مقطع های دوبل ناودانی اصلاح شده

ستاپ آزمایش و تاریخچه بارگذاری

تاریخچه بارگذاری به صورت تعییرمکان

رفتار کلی نمونه ها
نمونه DCC
نمونه DCM
نمونه DCM
نمونه DCMB
نمونه DCMB
نتایج آزمایش
پاسخ نیروی جانبی – تغییر مکان جانبی

مقایسه رفتار هیسترزیسنمونه ستون I شكل سوم با ستون بست دار معادل آن

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی رفتار ستونهای مشبک بست دار تحت بارگذاری جانبی
فایلمس دات کام
بازدید : 512
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 23:40
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

بررسی حالت خمیری در سازه ها

هدف از این پایان نامه بررسی حالت خمیری در سازه هامی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 94
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

بررسی حالت خمیری در سازه ها

مقدمه
بحث دربارة حالت جریان خمیری در فلزاتبصورت زیر از طریق درك مستقیم انجام می‌شود: هرگاه نواری از فولاد در نظر گرفته شود كه یك طرف آن درگیره‌ای ثابت شده و بطرف دیگرش نیروی خمشی وارد آید، طرف آزاد خم میگردد. اگر مقدار نیروی وارده زیاد نباشد وقتی نیرو برداشته شود انتهای آزاد نوار بحالت اولیه برگشت خواهد یافت طوریكه هیچگونه تغییر شكل محسوس در نوار باقی نمی‌ماند. هرگاه نیروی وارد به انتهای آزاد بزرگ باشد پس از برداشت نیرو دیگر جسم بحالت اول بر نمی‌گردد ومقداری از تغییر شكل در آن بطور دائم خواهد ماند و گفته می‌شود كه تغییر شكل خمیری در جسم ایجاد گردیده است. منظور ما این نیست كه معلوم كنیم چرا تغییر شكل خمیری در جسم تولید شده است بلكه می‌خواهیم تعیین كنیم كه از نظر عوامل وارد بجسم مانند تنشها- كرنشها- و بارها چه پدیده‌هائی در جسم بوجود آمده است.
بطور خلاصه، حالت خمیری عبارتست از خاصیت اجسام سخت وقتی كه تحت اثر بارهای خارجی تغییر شكل دائمی در آنها ایجاد شود، حالت ارتجاعی یا الاستیسیته عبارتست از خاصیت جسم سخت كه تغییر شكل حاصله در آنها با برداشتن بار از بین رفته و بشكل اول برگشت پیدا كند. در حقیقت تعریف اجسام ارتجاعی كاملاً تصوری می‌باشد زیرا اجسام طبیعی پس از برداشت نیروهای وارده كم و پیش مقداری از تغییر شكل را در خود نگه‌میدارد و لو میزان نیروی موثر آنها كم باشد.برای چنین اجسام ارتجاعی مقدار تغییر شكل تولید شده بقدری كم است كه در اثر بارهای كوچك قابل اندازه‌گیری نیست. بنابراین نظریة پلاستیسیته در حالاتی بكار برده می‌شود كه بارهای وارد جسم بمقداری باشد كه تغییر شكلهای دائمی حاصله در جسم قابل‌ اندازه‌گیری باشد.
نظریة حالت خمیری اجسام را میتوان به دو قسمت تقسیم كرد. در یك قسمت عملیات تغییر فرم دادن فلزات مانند چكش‌كاری- حدیده‌كاری- تزریق- نورد‌كاری و غیره بررسی می‌شود كه در آنها تغییر شكلهای خمیری (پلاستیكی) به مقدار زیاد مشاهده می‌شود.برای این نوع مسائل می‌توان از كرنشهای ارتجاعی صرف‌نظر كرد و فلز را می‌توان خمیری كامل فرض نمود. در قسمت دیگر دسته‌ای از مسائل قرار می‌گیرد كه مقدار كرنشهای خمیری در مقابل كرنشهای ارتجاعی كوچك است این قسمت یا نوع دوم از كرنشها برای طراحان ماشینها و محاسبان سازه‌ها در درجه اول اهمیت است. با توجه فراوانی كه اخیراً روی تقلیل وزن هواپیما- موشكها- كشتی‌های فضائی و نظایر آنها بكار میرود دیگر طراحان این دستگاهها نمی‌توانند ضرائب اطمینان را در سطح بالا در نظر بگیرند و میباید كه حداكثر نسبت بار به وزن را در محاسبات بدست آورند. این نوع محاسبه مطمئناً در ناحیة پلاستیك انجام خواهد شد. حتی در موارد استعمال سادة صنعتی رقابت شدیدی روی كاربرد مصالح و بازده بالاتر وجود دارد.
کلمات کلیدی:

جریان خمیری در فلزات

تحلیل پلاستیک یک سازه

محاسبه ارتجاعی ساختمانهای فلزی

فهرست مطالب
مقدمه
رفتار خمیری ( پلاستیك)
مقدمه
آزمایشهای مبنائی
آزمایش كشش

نمودار تنش حقیقی كرنش حقیقی

اثرات نرخ كرنش و دما

اثر فشار هیدرواستاتیك عدم قابلیت تراكم

فرضی نمودن نمودارهای تنش و كرنش مدلهای
دینامیكی و سینماتیكی

معادلات فرضی برای منحنی‌های تنش و كرنش

معیار برای تسلیم
مقدمه
مثالهائی از معیارهای تسلیم.

سطح تسلیم فضای تنش‌ها یك وسترگارد

پارامتر تنش لود – اثبات عملی معیارهای تسلیم

سطوح تسلیم ثانوی بارگزاری و باربرداری

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی رویکرد پیشگیرانه در حفاظت از راهها و جاده ها در فصل سرما
فایلمس دات کام
بازدید : 493
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 23:34
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

بررسی رفتار ستونهای مشبک بست دار تحت بارگذاری جانبی

هدف از این مقاله بررسی رفتار ستونهای مشبک بست دار تحت بارگذاری جانبیمی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 32
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود مقاله مهندسی عمران

بررسی رفتار ستونهای مشبک بست دار تحت بارگذاری جانبی

مقدمه
یک ستون مشبک یک نوع عضو فشاری است که از دو عضو مساوی و موازی هم که از هم فاصله دارند تشکیل شده است و این دو عضو به یکدیگر فقط در چند نقطه متصل هستند. این عضوها اغلب در اعضای فشاری سبك و ستونهای سازه های فلزی سبک استفاده می شوند.مقاطع دوبل ناودانی اغلب به عنوان مقاطع ستونهای بست دار استفاده می شوند که به وسیله بستها فقط در چند نقطه به هم متصل می شوند بستها معمولا برای تحمل ممان خمشی و نیروی برشی برابر 2.5 درصد مجموع نیروی محوری برای کل عضو فشاری در هر نقطه از طول آن عضو طراحی میشوند.و این نیروها بین دو بست موازی هم تقسیم می شود وبستها به طور یکنواخت در طول عضو فشاری قرارمی گیرند. به واسطه نیروهای جانبی (باد یا زلزله) ستونهای مشبک بایستی نیروهای جانبی به علاوه نیروی فشاری محوری اولیه را تحمل کنند و به همین دلیل این اعضاء مثل تیرستون رفتار می کنند.
تحقیقات کمی در زمینه رفتار ستونهای مشبک بست دارتحت بارگذاری جانبی انجام شده است. به هر حال تحقیقات قبلی بوسیله بلیچ (Bleich) و تیموشنكو(Timoshnko ) در زمینه رفتار ستون مشبک نشان داده که تغییرشکلهای محوری نسبت به تغییرشکلهای برشی خیلی بیشتر از مقاطع متقاطع است و این کاهش مقاومت بستگی به ابعاد و اتصالات سازه ای دارد. یانگ (Uang) نشان داد که علاوه بر اثر برش اثر توام کمانش کلی و کمانش موضعی بالها درقسمت فاصله بین بستها می تواندمقاومت کمانشی را کاهش دهد گوئل(Goel ) نشان داد که نسبت کمتر عرض به ضخامت می تواند از شدت کمانش موضعی بکاهد و در نتیجه باعث افزایش شکل پذیری و ظرفیت اتلاف انرژی شود.
در طول نیروهای اضافی لرزه ای ستونهای مشبک در معرض کرنشهای فشاری اضافی واقع می شوند و علت این است که نیروهای جانبی همراه با نیروی فشاری محوری با هم عمل می کنند. این تحقیق اثر بستها و اتصالاتشان را بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون بررسی می کند هدف این است که ستون مشبک شکل پذیری طراحی شود که بتواند به ظرفیت کلی پلاستیک مقطع برسد بدون آنکه دچار ناپایداری شود.
این تحقیق بر اساس آزمایش پنج عضو با مقطع دوبل ناودانی بست دار استوار شده است که تحت بارگذاری توام محوری و بارگذاری متناوب قرار گرفته اند و چونکه بازگذاری متناوب اعمال شده است مقاطع دوبل ناودانی بست دار در معرض تغییر شکلهای کششی و فشاری در حضور نیروی فشاری محوری خواهند بود همانطور که در هنگام زلزله انتظار می رود و برای اتصال انتهای اعضاء از صفحه ستون و لچکی استفاده شده است بستهای پای ستون با صفحه ستون و لچکی ها بوسیله جوشکاری متصل شدند.
کلمات کلیدی:

بارگذاری جانبی

رفتار هیسترزیس

ستونهای مشبک بست دار

فهرست مطالب

رفتارهیسترزیس ستون بست دار

تیرستونهای مشبک تحت بارهای متناوب

مقدمه
نمونه های آزمایش
عضو مشبک بست دار مرسوم

ستونهای مشبك با مقطع های دوبل ناودانی اصلاح شده

ستاپ آزمایش و تاریخچه بارگذاری

تاریخچه بارگذاری به صورت تعییرمکان

رفتار کلی نمونه ها
نمونه DCC
نمونه DCM
نمونه DCM
نمونه DCMB
نمونه DCMB
نتایج آزمایش
پاسخ نیروی جانبی – تغییر مکان جانبی

مقایسه رفتار هیسترزیسنمونه ستون I شكل سوم با ستون بست دار معادل آن

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی طراحی لرزه ای سازه با تاکید بر رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل
فایلمس دات کام
بازدید : 475
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 23:31
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

بررسی طراحی لرزه ای سازه با تاکید بر رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل

هدف از این پایان نامه بررسی طراحی لرزه ای سازه با تاکید بر رفتار هیسترزیس ستونهای I شکلمی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 65
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

بررسی طراحی لرزه ای سازه با تاکید بر رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل

مقدمه:
هنگام زلزله طی حرکات بسیار قوی لرزه ای بدون توجه به طرح مرسوم متناسب با اعضا در نقاطی از ستون ها مفصلهای پلاستیک شکل می‌گیرد. برخی از عواملی که باعث اینگونه مفصلهای پلاستیک میگردند در ذیل آورده شده است.
1-طراحی بر اساس مقاومت تسلیم اسمی فولاد انجام میگیرد در حالی که مقدار مقاومت تسلیم واقعی اعضا فولادی سازه ممکن است کمتر از مقاومت تسلیم اسمی باشد این تغییر ( اختلاف) با مقاومت واقعی می تواند در بعضی نواحی باعث ضعف ستون گردد و باعث ایجاد مفصلهای پلاستیک گردد.
2-شتاب عمودی جرم سازه ناشی از ترکیبات افقی حرکت زمین و به ویژه شتاب عمودی زمین می تواند باعث افزایش نیروی محوری در ستونها گردد. به محض افزایش نیروی فشاری ستون ظرفیت ممان برشی ستون کاهش یافته و مفصلهای پلاستیک در ستون میتواند پدیدار شود.
3-اثر مدهای تغییرات بزرگتر سازه میتواند ایجاد و توسعه در مفصلهای پلاستیک در ستون نمایند.
4-ما حرکات زلزله را به صورت دقیق نمی دانیم و نمی توانیم پیش بینی کنیم.
این موارد و مشخصات ذاتی باعث پیچیدگی و سخت شدن محاسبه آن دسته از عوامل در طراحی گیرد و به حد حال بسیار مهم است که امکان داشتن مفصلهای پلاستیک در ستون ها را در نظر بگیریم و مواظب این نوع رفتار در سازه باشیم. طراحی لرزه ای سازهها اخیراً متناسب با اعضا طبق دو معیار مجزا انجام گیرد. اول: در زمین لرزه های خفیف سازه ها باید قابلیت سرویس دهی داشته باشند بنابراین این تغییر شکلهای برای نگهداشتن در پایین ترین مقدار تعیین می گردند که محاسبات برای تحلیل الاستیک بسیار ساده میشود.
دوم: در مورد زمین لرزه های شدید سازه ها نباید منهدم شوند. بنابراین به اطلاعات بیشتری نیاز داریم.
در زمین لرزه‌های شدید باید تناسب بین هر عضو سازه‌ای مبتنی بر جذب انرژی و افت ظرفیت نسبی مقاومت آن باشد.برای اجتناب از گسیختگی هر عضو سازه ای باید شكل پذیری مجاز به اندازه باز توزیع نیروی( توزیع مجدد) داخلی طراحی شود در این روش بیشتر انرژی وارده بر اثر تغییر شکلهای غیر ارتجاعی اعضای سازه و غیر سازه ای كاهش پیدا خواهد کرد.طی زمین لرزه‌های شدید نیروهای محوری فشاری و ممان خمشی بصورت تصادفی و متغیر به ستون وارد میشود در این مطالعه نرخ نیروی محوری فشاری ثابت نگهداشته شده است (به مقدار Py3/0 P=).
کلمات کلیدی:

رفتار هیسترزیس

ستونهای I شکل

طراحی لرزه ای سازه

فهرست مطالب
رفتار هیسترزیسستونهایI شكل

اصول فلسفه طراحی لرزاه ای

مقدمه:

تحقیقات قبلی بر روی تیر ستونهای فولادی

مشخصه هائی که بر شكل پذیری تیر ستون موثرند

طراحی ستونهای نمونه:
توصیفات عمومی

ا شکل پذیری مورد نیاز در ستونها

مقادیر که توسط گروه تحقیقاتی NZNSEE پیشنهاد میگردد
محدودیت لاغری بال و جان که بوسیله NZNSEE پیشنهاد میگردد.
محدودیت لاغری بال و جان که توسط LRFD،AISC پیشنهاد میگردد.

جزئیات مقاطع ستونها

فرآیند آزمایش
نیرو و تغییر مکان
آزمایش ستونها
مشاهدات آزمایشگاهی و نتایج تجربی
مقدمه
مشاهدات پژوهش
عملکرد ستون نمونه اول
عملکرد ستون دوم
عملکرد ستون شماره سوم
عملکرد ستون شماره چهارم
عملکرد ستون شماره پنجم
عملکرد ستون ششم
عملکرد ستون هفتم
بحث در مورد نتایج آزمایشگاهی
جنبه های مباحثه در مورد نمونه های آزمایشگاهی و نتایج آنها
منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی بهسازی و مرمت راهها با توجه به مشکلات کنونی روسازی راههای کشور
فایلمس دات کام
بازدید : 469
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 23:27
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

بهسازی و مرمت راهها با توجه به مشکلات کنونی روسازی راههای کشور

هدف از این پایان نامه بررسی بهسازی و مرمت راهها با توجه به مشکلات کنونی روسازی راههای کشورمی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 99
حجم 5 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

بهسازی و مرمت راهها با توجه به مشکلات کنونی روسازی راههای کشور

* آپدیت شد :
مدیریت نگهداری زمستانی راههادر قالب 235 صفحه بصورت رایگان ضمیمه شد :)-
کل صفحات: 99صفحه اولیه + 235آپدیت
چکیده :
نگهداری و مدیریت راهها و جاده هایکی ازمهمترین وبنیادی ترین اصول زیربنایی کشورهاست .نوع وکاربرد انواع اقدامات پیش گیرانه برای نگه داری روسازیهای آسفالتی وبتنی طی سالهای متمادی تحت بررسی وتحقیق قرارگرفته است. کاهش هزینه ها واقدامات کاهش دهند هزمان ترمیم راهها از جمله نکاتی است که با استفاده از آسفالتهای حفاظتی تحقق می یابد. تحقیقات نشان داده است که صرف مقدار ناچیزی ازکل هزینه ها به اقدامات نگهداری باعث کاهش بسیار زیادی ازهزینه های تعمیرات وترمیم روسازیها خواهد شد .بنابراین اهمیت توجه به زمینه اقدامات نگهداری ومدیریتی به وضوح روشن می گردد.
دراین پایان نامه ضمن معرفی وشناسایی اقدامات نگهداری پیش گیرانه بویژه آسفالتهای حفاظتی ، راهکارهای علمی آزمایشگاهی وعلمی درزمینه تهیه واجرای انواع آسفالت‌های حفاظتی ارائه میگردد. آسفالتهای حفاظتی ازجمله موارد نگهداری پیش گیرانه محسوب میشوند . آسفالتهای نازک سطحی ،اندودهای سنگدانهای، دوغاب آببندی واندودآببندی بدون سنگدانه ودرزگیرها ازجمله آسفالتهای حفاظتی بشمار می روند .هدف ازاین تحقیق معرفی انواع مختلف آسقالتهای حفاظتی ونحوه طراحی واجرا وانتخاب نوع وزمان استفاده ازهریک وانتخاب راهکار مناسب جهت شرایط موجود می باشدتا گامی درراستای افزایش ایمنی وکارایی راههای کشور برداشته شود .
کلمات کلیدی:

نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها

نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی

مقدمه:
هر جاده‌ای اگر تعمیر نشود حطرساز می‌شود. فرسودگی جاده تدریجی اما مداوم است و مرمت آن به هزینه‌ی هنگفتی نیاز دارد – بریتانیا سالانه در حدود یک و نیم میلیارد پوند برای مرمت فرسودگی روزمره‌ی سطح جاده‌ها هزینه می کند. آب و هواعامل بخشی از این آسیب به شمار می‌آیند اما مقصر اصلی حرکت اتوموبیل‌ها، و به ویژه کامیون‌های سنگین، است. احتمال می‌رود که طی چند سال آینده حداقل در بریتانیا، تعداد کامیون‌های بسیار سنگینِ سی و هشت تنی به دو برابر برسد. اگر تصمیم این باشد که این تغییر، همراه با افزایش خطرات رانندگی، تعمیر جاده‌ها، و راه‌بندان‌ها نباشد باید در مورد مکانیک فرسودگی جاده‌ها و طراحی کامیون‌ها بیش‌تر بدانیم.
پول دریافتی دولت انگلستان از مالیات اتوموبیل و سوخت، بیش از مبلغی است که خرج تعمیر جاده‌ها می‌کند. دولت در یک سال در حدود 7ر13 میلیارد پوند بابت مالیات‌های جاده‌ای اخذ نمود که تنها شش میلیارد پوند از آن را (توسط حکومت مرکزی و فرمانداری‌ها) صرف ساختن جاده‌های جدید و حفظ و نگه‌داری جاده‌های قدیمی نمود. اگر فقط یک درصد از مازاد درآمد جاده‌ها به کارِ تحقیق و توسعه اختصاص می‌یافت سالانه درحدود 77 میلیون پوند برای هزینه کردن در این بخش وجود می‌داشت، در حالی که طبق برنامه، سالیانه تنها 26 میلیون پوند (سه دهم درصد مازاد) صرف کار تحقیق و توسعه در امر حمل‌ و نقل گردید. بخش اعظم این مبلغ توسط آزمایشگاه دولتی پژوهش حمل و نقل و جاده در برکشایر هزینه شد. این مبلغ نسبت به مبالغ پرداختی برای مرمت جاده‌ها و میزان راه‌بندان‌های ناشی از این خرابی‌ها بسیار ناچیز است. وضع بدتر از این هم خواهد شد مگر آن که پیش‌رفت چشم‌گیری در امر پژوهش‌های اساسی و کاربردی در مورد کامیون‌ها و جاده‌ها و ارتباط متقابل آن‌ها حاصل شود.
فرسودگی فرایندی پیچیده است، اما اتوموبیل‌ها به سه طریق اصلی باعث ایجاد آسیب می‌شوند. اولاً، عملِ اصطکاکِ میلیون‌ها چرخ بر روی جاده‌ها به تدریج سطح آن‌ها را صیقل می‌دهد. این وضعیت، از مقاومت سطح جاده در برابر سُر خوردن خودرو می‌کاهد. ثانیاً، کوبیدنِ مداوم چرخ‌ها، لایه‌ی بالایی آسفالت را به سوی پایین و اطراف می‌فشرد و در قسمتی از جاده که بیش‌تر در معرض عبور چرخ‌هاست فرورفتگی‌هایی ایجاد می‌کند. این وضع، رانندگی را خطرناک می‌سازد، زیرا فرورفتگی‌ها بر هدایت و کنترل ماشین اثر می‌گذارند و در آن‌ها آب جمع می‌شود. ثالثاً، در اثر کم و زیاد شدن فشار بار که در هنگام گذشتن چرخ‌ها بر سطح جاده اعمال می‌شود، کل جاده ترک بر می‌دارد. این فرایند مشابه با فرایند مشهور به خستگی فلزات است، یعنی گرچه جاده می‌تواند در برابر یک نوبت بار سنگین مقاومت کند اما ساختمان آن ممکن است در برابر بارهای مکرر و کوچک‌تر تاب نیاورد.
می‌دانیم که فرورفتگی و ترک خوردگی بستگی به وزنی دارد که توسط چرخ به سطح جاده منتقل می‌شود. هرچه وزن بیش‌تر باشد آسیب هم بزرگ‌تر است. اما دقیقاً و به طور کامل نمی‌دانیم که فرورفتگی‌ها و ترک‌ها چگونه پدیدار می‌شوند. در شرایط فقدان اطلاعات بهتر، برنامه‌ریزان از یک اصل تجربی یعنی قانون توان چهارم استفاده می‌کنند تا بتوانند به پیش بینی میزان آسیب ایجاد شده توسط وسایل نقلیه‌ی مختلف بپردازند. این قانون، که مبتنی بر آزمایش‌های مقاومتی است که در اواخر دهه‌ی 1950 میلادی توسط انجمن مسئولان جاده‌های ایالتی امریکا انجام شد فرض می‌کند که بار چرخ عامل اصلی است. پژوهش‌گران دریافتند که دو برابر بار چرخ، شانزده برابر به آسیب جاده‌ها می‌افزاید (توان چهارم دو مساوی با شانزده است). با مقایسه‌ی یک کامیون چهل تنی ده چرخ با یک اتوموبیل یک تنی چهار چرخ، قانون توان چهارم پیش بینی می‌کند که کامیون معادل با 163840 عدد اتوموبیل، آسیب‌هایی به شکل فرورفتگی و ترک در جاده ایجاد می‌کند.
فهرست مطالب
چکیده : 1

فصل اول :معرفی انواع قیرها وکاربردآنها در 3

آسفالتهای حفاظتی 3
1ـ1ـانواع قیرها : 4
1ـ2 ـ قیرهای امولسیونی 6

1ـ2ـ1ـ تاریخچه کاربرد امولسیونهای قیری 6

1ـ 3ـ طبقه بندی وساختار امولسیون های قیری 8

1ـ 3ـ 1ـ تعریف امولسیون قیری : 9

1ـ 4 ـ انواع امولسیونهای قیری 10

1ـ 4ـ 1ـ 1ـ امولسیونهای قیری تند شکن ( ناپایدار ) 10
1ـ4ـ1ـ2ـ امولسیونهای قیری کند شکن ( نیمه پایدار ) 11
1ـ4ـ1ـ3ـ امولسیونهای قیری دیر شکن (پایدار ): 11
1ـ 4ـ2ـ رده بندی امولسیونهای قیری از نظربار الکتریکی 12
1ـ4ـ2ـ1ـ امولسیونهای قیری کاتیونیک 12
1ـ4ـ2ـ2ـ امولسیونهای قیری آنیونیک 13

1-5 موارد کاربرد امولسیونهای قیری 15

1-6- اجزای تشکیل دهنده امولسیون های قیری 16

1-6-1- قیر 16
1-6-2- آب 17
1-6-3- امولسیون ساز 17
1-6-4- پایدار کننده ها 19

1-7- خواص امولسیون قیری 20

1-7-1-کند روانی 20
1-7-2- نشست 20
1-7-3- لخته شدن 22
1-7-4- انعقاد 23
1-7-5- شکست 23
1-7-6- چسبندگی 28

فصل دوم :معرفی انواع روشهای نگهداری

1-2- مقدمه 31
2-3-1- دوغاب آببندی Slurry Seal ) ) 34
2-3-2- آسفالت نازک سطحی (Micro Surfacing ) 34
2-3-3- اندود آببندی سنگدانه ای (Chip Seal ) 35
2-3-4- اندود آببندی بدون سنگدانه (Fog Seal ) 35

فصل سوم :آسفالت های حفاظتی از نوع دوغاب آببندی (Slurry Seal )

3-1- مشخصات 37
3-2- مصالح 37
3-2-2- سنگدانه ها 38
3-2-2-1- تست های کیفیت 39
3-2-2-2- دانه بندی 39
3-2-2-3- فیلرهای معدنی 41
3-2-2-5- افزودنیها 41
3-3 ارزیای های آزمایشگاهی 42
3-3-1- طرح مخلوط 42
3-3-2- سرعت کاربرد 44
3-3-3- نوسانات: 45
3-4- تجهیزات 46
3-4-1- تجهیزات اختلاط 46
3-4-2- وسایل تنظیم نسبت 47
3-4-3- تجهیزات پخش 47
3-5- تنظیمات 48
3-6- محدودیتهای آب و هوایی 49
3-7- کنترل ترافیک 49
3-8- آماده سازی سطحی 50
3-8-1- تک کت: 50
3-8-2- ترک ها: 51
3-9- کاربرد: 51
3-9-1- درزها 52
3-9-2- پایداری مخلوط 52
3-9-3- وسایل دستی 52
3-9-4- خطوط 53
3-9-5- غلطک زنی 53
3-10- کنترل کیفیت 53
3-10-2- قیر امولسیونی 54
3-10-3- دانه بندی 54
3-10-4- فیلرهای معدنی 56

فصل چهارم: آسفالت های حفاظتی از نوع آسفالت

نازک سطحی (Micro Surfacing) 59
4-1 معرفی 60
4-2 مشخصات کاربردی 61
4-3- مصالح مصرفی 61
4-3-2- سنگدانهها 63
4-3-3- فیلر های معدنی
4-4- ارزیابی های آزمایشگاهی
4-4-2- سرعت كاربرد 70
4-5- تجهیزات: 72
4-5-1- تجهیزات اختلاط 72
4-5-2- دستگاههای نسبت بندی 73
4-5-3- دستگاههای پاشش 73
4-6- كالیبراسیون 75
4-7- محدودیت‌های آب و هوایی:
4-8- آماده ساختن سطوح
4-9- كاربردها 77
4-10- آزمایشات طرح اختلاط
4-10-2- آزمایش شیار خیس

فصل پنجم: آسفالت‌های حفاظتی از نوع اندود آببندی سنگدانه‌ای (Chip Seal)

5-1- مقدمه
اهداف:

5-2- فاكتورهایی كه به طراحی و عملكرد آسفالت سطحی تأثیر می گذارند

5-2-1- حجم ترافیك و سرعت
5-2-2- شرایط و سختی سطح موجود راه
5-2-3- اندازه و سایر مشخصات سنگدانه ها
5-2-4- بافت سطفحی و مقاومت سایشی
5-2-5- نوع قیر

5-2-5-1- دلایل استفاده از قیرهای پلیمری در UK

خصوصیات قیر كاتیونیك K1-70 (تندشكن):

5-2-5-2- مقایسه قیرهای محلول و امولسیون

فصل ششم: خلاصه و نتیجه گیری
مراجع
واژه نامه:

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی
فایلمس دات کام
بازدید : 468
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 23:24
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایلمس یوت

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی

هدف از این پایان نامه بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتیمی باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 125
حجم 9 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی

چکیده:
فلسفه طراحی لرزه‌ای سازه‌ها، برای سالهای متمادی در آیین‌نامه‌های ساختمانی ملی و جهانی مورد قبول واقع شده است. بدین منظور، سازه‌ها باید عموماً قادر باشند:
الف. برای زمین‌لرزه‌های ضعیف كه در طول عمر مفید سازه اتفاق می‌افتد، سازه باید بدون خسارات سازه‌ای و غیرسازه‌ای بتواند از طریق سختی خود، نیروهای زلزله را به فونداسیون انتقال دهد.
ب. در برابر زمین لرزه‌های متوسط بدون آسیب سازه‌ای مقاومت نمایند و لیكن مقدار جزئی خسارت غیرسازه‌ای متحمل شوند.
ج. برای زمین لرزه‌های شدید كه بزرگترین زلزله محتمل در طول عمر مفید سازه می‌باشد، سازه باید با كمی خسارات سازه‌ای و غیرسازه‌ای، ولی بدون فروریزش (collapse) بتواند نیروهای زلزله را تحمل نماید، بعبارتی در زلزله‌های شدید اجزای سازه‌ای خسارت عمده می‌بینند ولی سازه پایداری و ایستایی خود را حفظ می‌نماید [3]. چرا طراحی لرزه‌ای خسارات جزئی به سازه را اجازه می‌دهد در حالی كه برای بارگذاری‌های دیگر چنین چیزی قابل قبول نیست؟ دلیل اصلی هزینه زیاد تمهیدات طراحی لرزه‌ای برای شدیدترین زمین لرزه طرح و مقاومت سازه بدون آسیب در برابر آن می‌باشد.
برای رسیدن به این اهداف یكی از اصولی كه در آیین‌نامه‌های طراحی لرزه‌ای سازه‌ها وجود دارد، عبارت است از استفاده از اشكال، سیستم‌ها و موادی كه رفتار شكل‌پذیر داشته باشند. زمانی به یك سازه شكل‌پذیر اطلاق می‌شود كه بتواند تغییر شكل‌های غیرالاستیك بزرگ را بدون كاهش در مقاومت تحمل نماید. (همچنین نباید ناپایداری و فروریزش در سازه اتفاق افتد). در آیین‌نامه‌های طراحی لرزه‌ای سازه‌ها، بزرگی نیروی زلزله برای یك سیستم سازه‌ای مشخص، رابطه معكوس با میزان شكل‌پذیری آن سیستم دارد. سازه‌ها با میزان شكل‌پذیری زیاد برای نیروهای لرزه‌ای كوچكتر و سازه‌ها با میزان شكل‌پذیری كم برای نیروهای لرزه‌ای بزرگتر طراحی می‌شوند. در واقعیت سازه‌های شكل‌پذیرتر تحت زلزله‌هایی قرار خواهند گرفت كه از حد مقاومت الاستیك آنها بیشتر است [12]. سازه‌های فولادی از بسیار جهات از جمله مصالح ایده‌ال برای مقاومت در برابر زمین لرزه می‌باشند. این مصالح درجه بالایی از جذب انرژی و شكل‌پذیری را از خود نشان می‌دهد. تجربه نشان می‌دهد كه سازه‌های فولادی در زمین لرزه‌ها، معمولاً بخوبی عمل می‌كنند. با این وجود به منظور استفاده بیشتر از شكل‌پذیری فولاد، تدابیر ویژه‌ای در طراحی و جزئیات سیستم‌های قابی و اتصالات نیاز است. فروریختن برج 20 طبقه (pinot suarez) در زمین لرزه 1985 مكزیكوسیتی، كه یك سازه فولادی بود، به وضوح نشان داد كه فولادی بودن طرح به تنهایی تضمینی برای عملكرد مناسب در برابر زمین لرزه نمی‌باشد.
کلمات کلیدی:

عملکرد اعضا و اتصالات

بارهای رفت و برگشتی

طراحی لرزه ای سازه ها

مقدمه:
در دهه 1960 مهندسین سازه به این باور رسیدند كه سیستم قاب مقاوم خمشی فولادی با اتصالات جوشی، در رده یكی از شكل‌پذیرترین سیستم‌های سازه‌ای قرار دارد. بسیاری از مهندسین سازه بر این باور بودند كه قاب‌های خمشی اصولاً در مقابل زلزله‌ها حساس نمی‌باشند و فروریزشی در آنها رخ نمی‌دهد و اگر خسارت سازه‌ای رخ دهد، محدود به جاری شدن اعضای قاب بوده و اتصالات آن به صورت الاستیك باقی می‌مانند. به واسطه همین تفكر در آن سالها، سازه‌های صنعتی، آموزشی و تجاری بزرگی كه سیستم آنها قاب خمشی فولادی با اتصالات جوشی بود در غرب ایالات متحده بنا گردید. با وقوع زلزله نورتریج در 17 ژانویه سال 1994، این ایده و تفكر كاملاً عوض شد. بعد از وقوع این زلزله، بسیاری از ساختمانها كه سیستم سازه‌ای آنها از قاب مقاوم خمشی فولادی بود، دچار شكست ترد در ناحیه اتصال تیر به ستون شدند. ساختمانهای مذكور ارتفاعی بین 1 تا 26 طبقه و عمری حداكثر تا 30 سال داشتند، حتی ساختمانهایی كه در زمان زلزله در حال احداث بودند نیز دچار اینگونه خسارات شده بودند. سازه‌هایی كه در مناطقی قرار گرفته بودند كه حركت زمین در آنجا شدید بود، بیشترین خسارت سازه‌ای را متحمل شده بودند و حتی در مناطقی كه حركت زمین در حد متوسط بود، خسارات سازه‌ای شدیدی مشاهده می‌شد ]12].
شكست ترد اتصال تیر به ستون در اثر این زلزله، یك زنگ خطر برای مهندسین به حساب می‌آمد. همچنین این كشف باعث نگرانی در مورد خسارات احتمالی وارده به سازه‌هایی كه در مناطق دیگر و تحت زلزله‌های قدیمی‌تری واقع شده بودند، گشت. تحقیقات بعدی نشان داد كه این نوع خسارات در تعداد كمی از ساختمانها كه تحت زلزله لاندرز 1992، بیگ بیر 1992 و لوماپریتا 1989 قرار گرفته بودند، وجود دارد. در زلزله نورتریج، سازه‌ها بگونه‌ای كه از قبل در طراحی‌ها پیش‌بینی شده بودند، رفتار نكردند. خسارات وارده به اتصالات، حتی در سازه‌هایی كه نیروی لرزه‌ای وارده به آنها كوچكتر از نیروی طراحی بود، مشاهده می‌شد [12].
آزمایشات و تحقیقات باعث پیشرفت‌های قابل توجهی در فهم تفاوت‌های رفتار سازه در دو حالت بارگذاری ساده و رفت و برگشتی گشته است. كارهای بیشتری نیز روی انواع شكل‌پذیر بادبندی‌ها انجام شده كه این كار باعث پیشرفت بزرگی در مفهوم طراحی سازه‌های فولادی در برابر زمین لرزه گردیده است. در این پایان نامه به بررسی مقاومت و شكل‌پذیری اعضا و اتصالات در اثر بارگذاری رفت و برگشتی خواهیم پرداخت. پس از توضیحات مقدماتی در دو بخش اول و دوم بطور جداگانه عملكرد و رفتار اتصالات تیر به ستون و اعضا مهاربندی با ارائه تحقیقات و آزمایشاتی كه محققین در این رابطه ارائه نموده‌اند، بررسی گشته و نتایج هر تحقیق با شرح روند آزمایش در هر قسمت بیان شده است.
فهرست مطالب
1 فلسفه طراحی
2 منحنی هیسترزیس جهت مدل كردن اتصالات
2-1 مدلهای هیسترزیس
2-2 رفتار هیسترزیس اتصالات
4ـ3 سازه‌های ساختمان فولادی نیمه صلب
3-1 رفتار لرزه‌ای قابهای صلب و نیمه صلب
4ـ3ـ2 طراحی لرزه‌ای قابهای نیمه صلب ساختمان‌های فولادی

بخش اول: تحقیقات جهت بررسی رفتار اتصالات تیر به ستون

4ـ4 معرفی (آزمایش و تحقیق)

4ـ5 سیستم قابهای خمشی (Moment Resistant Frame) MRF

6 بررسی رفتار اتصالات نیمه صلب با نبشی تحت بارگذاری سیكلی

4ـ6ـ1 هدف
4ـ6ـ2 معرفی
4ـ6ـ3 وسایل آزمایش
4ـ6ـ4 روش کار آزمایش
4ـ6ـ5 نتایج آزمایش
4ـ6ـ6 نتیجه‌گیری

4ـ6ـ7ـ مدل عددی برای بررسی رفتار لرزه‌ای اتصالات تیر به ستون نیمه صلب

4ـ6ـ7ـ1 معرفی
6-7-2 دقت مدل عددی
4ـ6ـ7ـ3 نتیجه

4ـ7 رفتار اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن تحت بارهای لرزه‌ای و بررسی اثر لغزش پیچهای اتصال

4ـ7ـ1 هدف
4ـ7ـ2 معرفی
4ـ7ـ3 آزمایشات
4ـ7ـ4 اثر لغزش پیچ

4ـ7ـ5 رفتار لغزشی: مقایسه با سایر آزمایشات و نكات طراحی

4ـ7ـ6 پیش‌بینی عددی توسط یك مدل مكانیكی
4ـ7ـ7 نتیجه

4ـ8 آسیب‌پذیری اتصالات جوشی در زمین لرزه نورتریج

4ـ9 بررسی آزمایشگاهی بر روی اتصال خمشی جوشی فولادی تقویت نشده

4ـ10 عملكرد اتصال بال جوشی و جان پیچی تحت اثر بارگذاری دوره‌ای

4ـ11 بررسی اتصال زوج نبشی جان
4ـ11ـ 1 هدف
4ـ11ـ2 معرفی و شرح آزمایش
4ـ11ـ3 نتیجه‌گیری

بخش دوم: عملكرد بادبندها تحت بارگذاری چرخه‌ای

12سیستم قاب مهاربندی شده هم‌مركز CBF

12-1 مقدمه
12-2 انواع سیستم‌های CBF

12-3 مزایا و معایب قاب با مهاربندی هم مركز (CBF)

12-4 رفتار هیسترزیس سیستم CBF

4ـ13 كمانش خارج از صفحه در اثر بار رفت و برگشتی در مهاربندی دوبل نبشی

4ـ13ـ1 چكیده
4ـ13ـ2 معرفی
4ـ13ـ3 طراحی نمونه‌های آزمایش
4ـ13ـ4 نتیجه‌گیری و توصیه‌های طراحی
4ـ14 كمانش داخل صفحه مهاربند دوبل نبشی تحت بار چرخه‌ای
11 خلاصه و نتیجه‌گیری

15 رفتار اعضای بادبندی فولادی و مركب با مقاطع توخالی و پرشده

15-1 هدف
15-2 معرفی و شرح تحقیقات
15-3 نتیجه گیری

16 رفتار بادبندهای نبشی ضربدری در اثر بار رفت و برگشتی

16-1 چكیده
16-2 نتایج و پیشنهادات
منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



مشاهده پست مشابه : دانلود بررسی ارزیابی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی

تعداد صفحات : -1

آمار سایت
  • کل مطالب : 228
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 17
  • باردید دیروز : 59
  • بازدید کننده دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2269
  • بازدید ماه : 5696
  • بازدید سال : 8894
  • بازدید کلی : 257384
  • کدهای اختصاصی