دانلود فایل مجموعه کامل تحلیل صنعت خرده فروشی | تحلیل محیط بازاریابی و استراتژی های فروش
loading...

فایلمس یوت

فایلمس دات کام
بازدید : 7
يکشنبه 3 اسفند 1399 زمان : 23:19

مجموعه کامل از تحلیل صنعت خرده فروشی

تحلیل محیط بازاریابی و استراتژی های فروش

مدیریت ارتباط با مشتری در خرده فروشی | زنجیره تأمین خرده فروشی | تحقیقات بازاریابی خرده فروشی | استراتژی های خرده فروشی | استراتژی بازاریابی خرده فروشی

دید کلی؛

فایل مجموعه کامل تحلیل صنعت خرده فروشی، در مجموع با 695 صفحه به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است. این محصول دارای 3 فایل بوده که به بررسی موضوعات زیر پرداخته شده است؛

1- تحقیقات بازاریابی در صنعت خرده فروشی با 357 صفحه به صورت pdf

2- مدیریت ارتباط با مشتریان در صنعت خرده فروشی با 151 اسلاید به صورت pdf

3-مدیریت زنجیره تامین کارآمد در صنعت خرده فروشی با 187 اسلاید به صورت pdf

با توجه به این که مجموع قیمت فایل‌های ذکر شده 141.000 تومان است، ولی برای رفاه حال و استفاده بهینه عزیزانی که بدنبال استفاده کامل از پکیج فایل های این موضوع می باشند؛ این محصول با 56000 تومان تخفیف ارائه می گردد.

توضیحات بیشتر و دانلود

 مجموعه کامل تحلیل صنعت خرده فروشی | تحلیل محیط بازاریابی و استراتژی های فروش

توضیحات فایل تحلیل صنعت خرده فروشی

استراتژی های بازاریابی خرده فروشی

ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه، دارای یکی از بزرگترین مصرف کنندگان در خاورمیانه می باشد. به دلیل وجود این خریداران گسترده و بالقوه در ایران، مصرف کنندگان ایرانی به عنوان یک بازار بالقوه و جذاب برای بسیاری از بازیگران صنعت خرده فروشی داخلی و خارجی به حساب می آید. طی سال‌های گذشته صنعت خرده‌فروشی در ایران به ویژه در زمینه خواروبار تغییرات زیادی را به خود دیده است.

از سال ۲۰۰۸ ایران شاهد رشد ناگهانی سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت ها بوده به طوری که اولین هایپرمارکت چند ملیتی نیز در سال ۲۰۰۹ در تهران فعالیت خود را آغاز کرد. شروع فعالیت این هایپرمارکت نقطه عطفی در مدرن سازی صنعت خرده‌فروشی ایران بود. صنعت خرده فروشی در ایران در حال رشد می باشد و انتظار می رود این رشد در آینده نیز ادامه داشته باشد. بهبود شرایط اقتصادی از جمله افزایش تولید ناخالص داخلی، و رشد شهرنشینی، پیش سازهای موافق این رشد در محیط خرده فروشی ایران می باشند.

با پیشرفت های تکنولوژیکی، خرده فروشان به طور فزاینده ای به مشتریان خود از طریق انواع کانال ها مانند تجارت الکترونیکی و تجارت از طریق تلفن همراه دست می یابند و استفاده از اینترنت با نرخ بسیار سریع در حال رشد است. همچنین سرمایه گذاران زیادی در خرده فروشی های اینترنتی سرمایه گذاری کرده اند که منجر به رقابت فزاینده در این بخش شده است. از طرفی تغییر در نگرش و دانش مصرف کنندگان، لزوم شناسایی عوامل موثر با نگرش و قصد خرید مصرف کنندگان ایرانی نسبت به خرده فروشان را، ضروری ساخته است.

در سال های اخیر به دلیل تغییرات مذکور خرده فروشی ها به منظور تدوین و فرموله کردن استراتژی های بازاریابی مناسب در جهت افزایش سود و پایداری خود نیاز به بهره گیری از مشاوران بازاریابی را احساس نموده اند. برخی از این خرده فروشی ها جهت مقابله با تغییرات محیطی ، دپارتمان بازاریابی خاص خود را تاسیس نموده اند. و برخی دیگر ، از مشاوران بازاریابی برون سازمانی برای تدوین و فرموله کردن استراتژی های اثر بخش بازاریابی بهره می گیرند.

واضح و مبرهن است در فضای رقابتی امروز ترکیب امیخته بازاریابی نادرست و یا عمل به شیوه سنتی منجر به خروج خرده فروشی از چرخه رقابت خواهد شد. بنابراین ضروری است که خرده فروشی ها از استراتژی های بازاریابی اثربخش و کارا برای مقابله با رقبا و پایداری در چرخه رقابت امروز بهره بگیرند. منظور از استراتژی بازاریابی اثربخش و کارا، بکاراگیری استراتژی در زمان مناسب، مکان مناسب، و بدون هدردادن منابع خرده فروش می باشد. قابل ذکر است انتخاب و پیاده سازی نادرست این استراتژی های بازاریابی منجر به هدر دادن منابع خرده فروشی خواهد شد.

محیط بازاریابی – تعریف ، انواع ، اهمیت و مثال هایی از محیط بازاریابی

عوامل محیطی بازاریابی را می توان به دو دسته گسترده مانند محیط داخلی و محیط خارجی تقسیم کرد. یک محیط بازاریابی ترکیبی از نیروهای محیطی داخلی و خارجی و عواملی است که بر عملکرد تجاری یک تجارت و در توانایی آن در خدمت به مشتریان تأثیر می گذارد. مؤلفه ها و عناصر کلان محیطی در بازاریابی بر همه شرکت هایی که به طور مشابه در یک صنعت واحد خدمت می کنند تأثیر می گذارد.

محیط بازاریابی

محیط بازاریابی (Marketing Environment) عوامل محیطی مختلفی در نحوه عملکرد یک تجارت تأثیر می گذارد. این عوامل محیطی بازاریابی را می توان به دو دسته گسترده مانند محیط داخلی و محیط خارجی تقسیم کرد. یک تجارت لازم است که با این محیط های بازاریابی سازگار شود تا در این رقابت سودآوری داشته باشد. در این مقاله با انواع مختلف محیط های بازاریابی و اجزا و عناصر مختلف محیط بازاریابی آشنا می شوید.

تعریف محیط بازاریابی

تعریف محیط بازاریابی ؟ محیط بازاریابی می تواند به عنوان ترکیبی از عوامل محیطی داخلی و عوامل محیطی خارجی تعریف شود. این محیط های بازاریابی یک تجارت را احاطه کرده و بر عملکرد تجارت تأثیر می گذارد.

محیط بازاریابی چیست؟

یک محیط بازاریابی ترکیبی از نیروهای محیطی داخلی و خارجی و عواملی است که بر عملکرد تجاری یک تجارت و در توانایی آن در خدمت به مشتریان تأثیر می گذارد. شناخت عوامل داخلی و خارجی محیطی بسیار مهم است. بنابراین ، شرکت ها برای انجام کسب و کار خود بدون هیچ مشکل قانونی و به دست آوردن حداکثر سود ، بر روی آنها نظارت می کنند.

محیط بازاریابی داخلی متشکل از عواملی مانند مواد ، ماشین آلات ، کارگران ، پول و غیره است. همه این مؤلفه ها برای موفقیت در کسب و کار ضروری هستند. به عنوان مثال ، اگر مواد اولیه به موقع و به مقدار کافی در دسترس نباشد ، کار تولید کند می شود و شرکت قادر نخواهد بود تقاضای محصول را در بازار برآورده کند.

از طرف دیگر ، محیط بازاریابی خارجی را می توان به دو دسته تقسیم کرد ، مانند محیط بازاریابی کلان خارجی و محیط بازاریابی خرد خارجی. محیط خرد ارتباط نزدیکی با تجارت دارد و کلیه فعالیتهای مشاغل خارجی از جمله توزیع و تبلیغ محصولات شرکت را تشکیل می دهد.

مؤلفه ها و عناصر کلان محیطی در بازاریابی بر همه شرکت هایی که به طور مشابه در یک صنعت واحد خدمت می کنند تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، تغییر در قوانین و قوانین مربوط به تولید یا انجام تجارت ، احتمالاً در مورد همه شرکتها اعمال خواهد شد. در بخش بعدی با کلیه مؤلفه های داخلی و خارجی یک سازمان آشنا می شوید.

مؤلفه و عناصر محیط بازاریابی

تقریباً دو مؤلفه از محیط بازاریابی مانند محیط داخلی و محیط بیرونی وجود دارد. انواع مختلفی از قسمتهای بازاریابی تحت این دو دسته گسترده طبقه بندی می شوند.

می توان محیط داخلی یک تجارت را کنترل کرد ، اما کنترل یک تجارت در محیط بازاریابی خارجی بسیار اندک است. بگذارید هر دو مؤلفه را یک به یک یاد بگیریم.

1. محیط داخلی

محیط داخلی از کلیه عوامل و نیروهای داخلی یک سازمان تشکیل شده است. محیط داخلی یک سازمان تحت کنترل بازاریاب است و وی می تواند محیط را مطابق تقاضا در بازار و نیاز شغلی تغییر یا اصلاح کند.

موارد زیر پنج عامل تشکیل دهنده محیط داخلی یک سازمان است. همچنین به این عوامل به عنوان 5M’s در محیط بازاریابی گفته می شود.

  • سرمایه
  • افراد
  • بازارها
  • مواد
  • دستگاه

توضیحات بیشتر و دانلود

دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله استراتژی بازاریابی پوشاک با رویکرد آینده پژوهی
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آمار سایت
  • کل مطالب : 102
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید کننده امروز : 31
  • باردید دیروز : 67
  • بازدید کننده دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 135
  • بازدید سال : 427
  • بازدید کلی : 427
  • کدهای اختصاصی